Wheels On Holiday, Handicap travel

Informatieformulier

Reserveringsformulier

Klantenrecensie

14 dagen in Feungirola

Dit voorjaar lag de wens voor onze vakantiebestemming in Andalusië.
Als je door een dwarslaesie rolstoelafhankelijk bent,  vraagt dat wel wat voorbereiding. Zo is een accommodatie met de benodigde aanpassingen en eventuele hulpmiddelen essentieel. Als je daarnaast ook nog wat wilt zien van de omgeving is het ook belangrijk dat daar vervoersmogelijkheden voor zijn.

Via internet was Wheels On Holiday snel gevonden. Deze reisagent bood precies wat ik voor ogen had . Naast het regelen van een geschikt hotel en de transfer van het vliegveld daarnaar toe, organiseert Wheels On Holiday ook excursies, heeft contact met rolstoelvervoerders  en beschikt zelfs over een aangepaste huurauto.

Na een zeer prettige telefonische contact met Sacha was alles snel geregeld.
Zo verbleven we de tweede helft van april in hotel Pyr in Fuengirola.
Alles bleek bij aankomst picobello geregeld. De chauffeur voor de transfer naar het hotel stond ons op het vliegveld op te wachten en bij het hotel verwelkomden  Sacha en Lenny van Wheels On Holiday ons.

We hadden  in het prima hotel een appartement met twee slaapkamers, twee badkamers en een groot balkon en met een prachtig uitzicht over de baai. De aangepaste badkamer had  een +5 toilet met aan beide kanten een steun voor een transfer. De bedden hadden, met 50 cm hoogte, een prettige hoogte.

Fuengirola is een echte badplaats met veel bars en restaurantjes. Het hotel ligt aan de boulevard bij de haven. Het stadje is berekend op rolstoelers. De hoeken van de stoepen zijn afgevlakt en bijna alles is goed toegankelijk. Het stadje biedt een aantal bezoekmogelijkheden zoals het Bioparc, een goed toegankelijke dierentuin dat zeker een bezoek waard is en  een historisch museum. Ook is een avond met tapas eten met Flamencodans een leuke uitgaansmogelijkheid.

Vanuit Fuengirola is het mogelijk om met de rolstoeltoegankelijke trein, met zelfs een aangepast toilet,   het prachtige Malaga te bezoeken. Het historisch centrum ligt dan op loopafstand. Ook kun je daar de rolstoeltoegankelijke Hop on Hop off bus nemen voor een uitgebreider bezoek.
Met de ferry, die in het haventje bij hotel ligt, kun je naar Benalmádena, een naburige plaats. Ook daar kun je de prima rolstoeltoegankelijke Hop on Hop off bus nemen  voor een bezoek aan attracties in deze plaats.

Fuengirola heeft een mooi achterland.
We hebben genoten van de excursie die Sacha, van Wheels On Holiday, voor ons verzorgde. We hebben  tijdens deze rit veel van hem geleerd over het gebied en van Spanje. Hij bleek een uitstekende reisgids!

Met de aangepaste auto hebben wij de tweede week  andere bezoeken afgelegd. De Ford Mondeo Wagen beschikt over handbediening en is ruim genoeg om de rolstoel mee te nemen.

Onze ervaring met Wheels On Holiday is meer dan prima geweest. Professioneel, meedenkend en zeer servicegericht!
Zeer aan  te bevelen. We hebben genoten van deze vakantie in dit prachtige gebied.
Waren er maar meer van dit soort agentschappen!
Veel dank voor alles aan Wheeks On Holiday.

Ria de Heus, Alkmar

12 dagen tour in Zuid-Afrika

Dag Sacha,

Het was een heel mooie reis in een heel mooi land. De reis was goed en perfect georganiseerd en wij hadden een heel goede chauffeur Karin. De reis was nog beter geweest hadden wij de reis zonder het Duitse koppel gedaan.
In Kaapstad hadden wij een heel goed hotel met een heel verzorgd ontbijtbuffet, veel keuze. Het buffet voor het diner 's avonds was ook heel goed. Het personeel was vriendelijk en behulpzaam. De Farm "Skeiding" was prachtig gelegen en was op zichzelf ook heel prachtig. De mensen waren er heel lief en vriendelijk. Het ontbijt was overvloedig en het avondeten ook en ook heel lekker. Hier hadden zij een aangepaste stekker, zodat wij onze camera konden opladen. Er was 1 minpuntje, de douche was wat moeilijk er was een klein opstapje.
Tsitsikama Park was een idylische omgeving aan de Indische Oceaan. Heel mooi gelegen en heel goede kamer. Enkele minpunten waren dat er geen aangepaste stekker was (ik kon gedurende 2 dagen mijn kamera niet opladen, maar de Duitsers hebben mij gelukkig geholpen. Knysna resort ook weer een prachtige lodge in een prachtige omgeving. Ontbijtbuffet was ook heel goed (maar minder dan in Kaapstad). Het personeel was ook heel vriendelijk. Hier ook 1 minpuntje, weer geen aangepaste stekker om camera op te laden.
Hermanus was magnifiek. De Bed en Breakfast was heel luxueus en heel mooi. Ook heel vriendelijke mensen. De badkamer was prachtig en hier waren aangepaste stekkers aanwezig. Wij hebben gedurende de reis veel gezien, veel genoten, heel lekkere wijn geproefd.  De Sunset cruise in Knysna was ook heel aangenaam. Wij hebben veel dieren gezien.
Wij zijn heel tevreden over de reis. Karen heeft ook veel bijgedragen om er een magnifieke reis van te maken. Het hoogtepunt waren de walvissen en Dédée op de struisvogel. Het is een reis om niet te vergeten. Nogmaals bedankt voor alles.
Nu plaats ik ook nog een mail op de website van wheelsonholiday.
Groetjes van Geert en Dédée - België

7 dagen tour in Zuid-Afrika

Beste Sacha,
Na alle feestdagen heb ik eindelijk tijd om achter de computer te gaan zitten en je te vertellen over onze vakantie. We hebben een uitstekende vakantie gehad, die voldeed aan de verwachtingen. Op de eerste dag werden we op tijd opgewacht door John en Karin, die ons naar The hotel brachten. We vonden dit een prima accommodatie en werden er zeer vriendelijk ontvangen. Er werd voor een lunch gezorgd, we checkten
in en bespraken de verder plannen met Karin. De eerste middag zijn we even naar Kaapstad geweest om de sfeer van de stad te proeven. De avond aten we in hotel,
wat prima was.
Op de 14e zijn we naar de Tafelberg geweest, daarna hebben we geluncht in een heel gezellig restaurant in de Waterkant. Middags bezochten we Kirstenbosch, wat vooral mijn moeder heel mooi vond. De anderen en ikzelf zouden liever wat meer hebben willen zien van Kaapstad. 's Avonds hebben we gegeten bij Den Anker, de Belg die je me ooit noemde.
Op de 15e hebben we de dag wat anders ingedeeld dan het programma aangaf, omdat we heel graag naar Robbeneiland wilden. John (de chauffeur) is een zeer flexibele man en vooral ook heel aardig, dus hij dacht goed met ons mee. In de ochtend bezochten we eerst de pinguïnkolonie en daarna reden we langs de schitterende kust naar Cape Point, waar we lunchten in The Two Oceans. Op het eind van de dag konden we naar Robbeneiland, wat op ons een onuitwisbare indruk maakte.
Op de 16e kozen mijn broer en schoonzus ervoor om in de ochtend naar het Afrikaans museum in Kaapstad te gaan, waar ze heel enthousiast over waren. We hebben overigens de hele week genoten van aardige mensen, heerlijk eten en zalige wijnen!.
Op de 17e vertrokken we naar de wijnlanden. Dit gebied is schitterend en ik ga er zeker terug komen. We bezochten een wijn-en kaasproeverij Fairview nabij anschhoek en hebben heerlijk geluncht bij Reuben in deze plaats, daar ik kocht er zijn kookboek en zal er vast vaak uit gaan koken. Van daaruit gingen we naar de Cascade Country Manor en even waanden we ons de "Royal family". Heerlijk aan het zwembad gelegen met (eindelijk) een boek en genoten van de mooie plek. Voor een dag was dat fijn, langer zou niet hoeven, omdat het wel erg ver van de bewoonde wereld is, waardoor je geen contract hebt met het land waar je verblijft. Vooral mijn schoonzus die zelf
een half jaar in Bolivia heeft gewerkt met weeskinderen, en mijn broer die ook veel reist, vonden deze locatie te anoniem. Mijn moeder en ik vonden de rust juist prettig. Zo blijkt maar weer dat het moeilijk is om aan ieders wensen te voldoen.
Op de 18e naar Stellenbosch, waar we wat hebben rond gelopen, een museum hebben bezocht en gewinkeld. In de auto onderweg naar Hermanus nog langs Spier gegaan; we waren bang dat we dat te toeristisch zouden vinden, maar dat viel mee. Er heerste een leuke, ontspannen sfeer. In de auto genoten we van het mooie uitzicht en zo arriveerden we in Hermanus , On the Vermont guesthouse. Een goed verblijf, veel gastvrijheid. Het huis is zeer geschikt voor mindervaliden, maar ik vond het wel een nadeel dat ik niet zelfstandig van de lift gebruik kon maken. Dat voelde erg afhankelijk, terwijl ik me in de andere accommodaties vrijer had gevoeld.
Op de 19 en 20e waren we de hele dag in Hermanus, waar we wandelden en winkelden. De middag hebben we wat uitgerust bij de guesthouse en 's avonds aten we bij Annie se Kombuis, een echte boboti. Inmiddels hadden we een heel goede band met John opgebouwd. Hij is zeer onderlegd, weet veel en gedoseerd te vertellen en we genoten van zijn gezelschap. Een aantal keren nodigden we hem daarom uit met ons te eten. John regelde, op ons verzoek, een rondleiding door de townshiop in Hermanus, liet ons kennismaken met enkele bewoners.
Op de 21e vlogen we van Kaapstad naar Londen, waar we vanwege het slechte weer 12 uur op een vlucht naar Amsterdam moesten wachten. Dit was een vervelende afsluiting van de vakantie, maar dat werd o.a. goed gemaakt doordat enkele andere familieleden ons van Schiphol kwamen halen.
Al met al hebben we een heerlijke reis gehad, die beslist zeer rolstoeltoegankelijk was. We genieten nog na van de mooie ervaringen en de foto's.
Ik wil je bedanken voor je toewijding.
Met vriendelijke groet uit Tilburg, Mariëlle Withagen

14 dagen in Fuengirola

Geachte heer Neghabat, beste Sacha
Door u aanbevelende hotel was erg goede keuze voor mijn gehandicapte vrouw. Het ontbijt was zeer uitgebreid. De toegang tot de brede, vlakke boulevard en het strand, ook voor gehandicapte en oude mensen. De comfortabele kamers met aangepaste badkamer waren zeer ruim, enig minpuntje, heel harde bedden. Personeel heel behulpzaam en altijd vriendelijk. De ligging is eventjes buiten de centrom maar er staan altijd taxis voor de deur klaar en voor ongeveer 5 Euro brengen ze je naar het centrum.
Ons dank voor goede verzorging.
Mvgr. Hans Kastelein -Amsterdam

14 dagen in Fuengirola

Dag Sacha,
We zijn heel goed ontvangen in hotel Confortel Fuengirola en hebben een heel mooie en aangepaste kamer gekregen en met zeezicht!! Dit dank zij bemiddeling van Sacha.
Ook de maaltijden 's avonds zijn zeer verzorgd!
Dank en groeten
René en Vera derycke - België

7 dagen in Benalmadena

Beste Sacha
Hoe gaat het in Spanie? Hier begint het koud te worden...
De vakantie was zeer goed. ik heb nog wel een opmerking over de douche. Het is misschien beter als de douchebak eruit is dan kun je beter met de tillift iemand op het douche stoeltje zetten. verder was alles perfect, een grote slaapkamer en een grote woonkamer. De slaapkamer van de kinderen was ook prima, Marc kon eindelijk weer eens in een warm bad liggen. Bij ons thuis is het bad al jaren weg. Op de luchthaven in Spanje ging het beter dan in Amsterdam, wat betreft de rolstoel tenminste. Ik mocht tot aan het vliegtuig in mijn eigen rolstoel blijven zitten (op Schiphol moest ik er al uit bij het inchecken en moest ik in een rolstoel van hun zitten, gelukkig had ik een kussen bij want de zitting was van ijzer).
Bedankt voor alle zorgen en misschien tot ziens in Spanje.